Monday, August 11, 2014

Mixer baru

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum w.b.t..

Hari ini, kami pergi ke kuantan. Sejam perjalanan. Alhamdulillah, semua berjalan lancar.

Sebenarnya mahu berkongsi satu kegembiraan. Hehe. Dulu saya pernah berbisnes menjual cupcake. Dan sejak berkahwin lebih-lebih lagi setelah melahirkan, hobi itu agak merosot sedikit.Yelah kesibukan mengadaptasi diri dalam situasi baru. Hehe. But I enjoy every minute of it.

Dan juga my mixer dah berlaku sedikit kerosakan di mana bila saya menggunakannya, ade sedikit pengaliran elektrik ke tangan saya. Ini sangat membahayakan. Takut pula rasanya. Ada jugak time berani, saya guna sarung tangan yang memasak tu, kononnya sebagai penebat haba. Hoho, scary jugak tapinya.

Jadi, saya pun berhenti melibatkan diri dari membuat kek buat seketika. Rindu juga, tapi takpelah, keselamatan patut diutamakan.

Tup-tup, hari ini encik suami yang baik hati mahu membelikan saya mixer baru. Wah, ini rezeki yang tidak diundang. Tapi sangat alhamdulillah!

Ada banyak pilihan mixer di pasaraya Giant tu, tapi saya shy-shy catlah pulak bila suami suruh pilih. Hehe, segan tiba-tiba. Jadi saya serahkan keputusan pada suami, terpulanglah nak belikan yang mana, saya kalau orang hadiahkan, saya guna aje..hehe.

Hati berkenan jugak yang ada steenless steel mixer tu, tapi mahal sikit berbanding yang lain. Takpelah, saya tak kisah pun mana-mana. Orang nak bagi pun alhamdulillah sangat dah.=)

Tapi tanpa disangka, encik suami pun suruh ambik yang itu. Hehe berbunga-bunga hati. Alhamdulillah, baiknya abang. hehe. ;p

Jadi bermulalah episod baru bersama mixer baru. Hari ini rasmikannya dengan membuat pavlova. Alhamdulillah! menjadi cantik pavlova ni. =) Semoga ada keberkatan pada hadiah ni, dan semoganya ia titik permulaan baru untuk memulakan kembali bisnes ini.

Terima kasih banyak abang!
=}

Hari indah untuk dikenang,
Fatin

No comments:

Post a Comment